رفتن به مطلب
برای استفاده از انجمن و عضـویت کلیک کنید.
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...

شاپ دراوینگز دات آی آر

اولین انجمن تخصصی سازه های فلزی و شاپ دراویینگ در ایران از سال 1389 تا کنون

  • پرسش و پاسخ
  • آموزش و مقالات
  • فیلم و تصاویر

محمد

اعضا عادی
  • تعداد ارسال ها

    148
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    5

آخرین بار برد محمد در 16 مهر 1391

محمد یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اعتبار در سایت

13 Good

درباره محمد

  • درجه
    فعال
  • تاریخ تولد تعیین نشده

اطلاعات شخصی

  • جنسیت
    Array
  1. صد البته فرمایش شما درست. ولی : مهندس جان تا به حال چند بار پوله شاپتون رو خوردن یه گالن 20 لیتری هم آب روش. یا من نوعی به عنوان پیمانکار ؟؟؟؟ اگر به خاطر وجدان کاری ما نبود و ترس از خیلی چیزهای دیگه نبود ......... تمام صحبت من برای عزیزانی هست که با زحمت شاپ در میارن ولی راحت پولشونو میخورن. ما که زورمون زیاد میگیریم ؟!؟!
  2. مهندس جان ما با بازی با ورق سعی میکنیم پرت را کم کنیم ولی خیلی مواقع خوب جور در نمیاد. مهندس جان برای کسی دل بسوزون که برای کارت دل بسوزونه
  3. سلام مهندس جان خیلی با حوصله تمام کونیکهای ورق ها رو لحاظ کردین.(البته در پروژه های بزرگ خیلی کار رو حجیم و سنگین میکنه و صد البته کارفرما قدر این کار شما رو نمیدونه) یه سوال : این ستون از یک فایل طراحی شده ؟ بخاطر وجه چهارم آن ؟
  4. باز صحبت از درپوش و وجه چهارم شد داغ دل ما تازه شد. با وجود آمدن تکنولوژی الکترو اسلگ هنوز خیلی از کارگاهها مثل ما نمیتوانیم از آن استفاده کنیم. قیمت بالای دستگاه و الکترود آن از دیگر موارد آن است. ولی وقتی یه ستون باکس 15 م م دارید با استیفنر 30 م م اونم نفوذیء وقتی ستون شمشیری میشه مثل شمشیر سلطان سلیمان ءاونوقته که میشه گقت که الکترو اسلک لازمه در کارگاه. البته راههای خوبی هم هست که بشه این معایب شمشیری شدن ستون را به حداقل رساند.
  5. محمد

    تبریک عید نوروز

    آقا قبول دارم دیرهء ولی هروزتان نوروز ء نوروزتان پیروز (فامیل دور)
  6. محمد

    دستمزد کار شاپ

    با عرض معذرت از بقیه دوستان : ما در کشوری داریم زندگی میکنیم که کسی به خودش احترام نمیذاره چه برسه به قول و قرارش. متاسفانه پول در درجه بالاییییییییییی از تعهدها قرار داره و تا مادامی که این قانون ادامه داره ما هیچ وقت به اتحاد کاری نخواهیم رسید. مثال ساده : گران شدن آجیل و صف شب عید ؟!
  7. محمد

    وصله ستون ها و ورق های وصله (Split)

    من فکر کنم بهترین حالت برای طول ستون 8 متریء ورق به طول 5 و 3 متر باشد. تو یکی از پروژه های ما به خاطر جوش pjp در محل قرار گرفتن ستون به ستون ما هیچکدوم از حالتهایی که شما گفتین نداریم.(اینم یه نوعه بی دردسر) در نداشتن دیتیل مناسب برای ورق تقویت یا وصله مبحث هشتم (اگر اشتباه نکنم) کامل توضیح داده. در مورد ورق وصله بین دو سکشن هم این نکته باید رعایت شود که : اگر اختلاف بین دو سکشن در حد 5 م م بود باید به اندازه ای (هم اتدازه ورق وصله پایین)ورق پرکننده را بگیریم تا هر دو ورق با جوش سربالا پر شوند.
  8. محمد

    جوش و اتصالات جوشی

    6 - استفاده از شابلون و فیکسچر 7 - ایجاد پیش خمش و پیش درز 8 - عدم ایجاد فلز جوش اضافی 9 - انجام جوشکاری به روش پرشی من طراح سوال خوبی نیستم. از بزرگان معذرت میخوام. دو قطعه زیر به صورت فارسی بر می باشد. کدوم قطعه کمتر دچار افزایش حرارت میشود؟ و دلیل آن؟
  9. سلام. بد ندیدم نمونه فایل را بذارم. کار راه اندازه نگاه به سادگیش نکنید
  10. سلام خسته نباشید. یکسری از چیزها جزء الزامات هست که مهندس در موارد 1و2 اشاره کردند. به نظر من در نقشه هر چیزی که به کارگاه و شخص کمک و تفهیم را انجام دهد میتواند جزیی از نقشه باشد. در مورد اضافه کردن به نقشه اسمبلی می توان به call of اشاره کرد.
  11. خسته نباشید. نمیدونم کار من جزء کدوم از کارگاهها میشود. ولی ما در کارگاه به فرمایش دوستان ء 6 متری میبریم و سر تسمه سازی قطع ورق میکنیم. زمان بر هست اما پرت به حداقل میرسد. در مورد سر هم کردن ورقی که درزش میافته نزدیک اتصال ء سعی میکنیم با ورق بلندتر سرهم کنیم و یعد از اون یکی سر کوتاه میکنیم که مشکل ساز نباشد.
  12. محمد

    جوش و اتصالات جوشی

    حالت multi passes حالت multi layer 3 - رعایت ترتیب اجرا طبق دستوالعمل 4 - انجام جوشکاری به صورت متقارن 5 - انجام جوشکاری به روش بازگشت به عقب
  13. محمد

    جوش و اتصالات جوشی

    روشهای کاهش اعوجاج و تنش پسماند : 1- انجام جوشکاری با حداقل حرارت ورودی 2- اجرای جوشکاری درز با تکنیک multi passes : * وسعت ناحیه H.A.Z با استفاده از تکنیک multi passes کمتر از تکنیک multi layer می باشد. * سرعت گرده سازی با تکنیک multi passes بیشتر از تکنیک multi layer می باشد. * مقدار اعوجاج شده در قطعه در تکنیک multi passes کمتر از multi layer می باشد * تکنیک multi passes نیازمند مهارت کمتری نسبت به multi layer می باشد
  14. امیدوارم بتونم پا به پای دوستان بیام
  15. رادمهر جان این عکسی که گذاشتی پیغام خطا میده. اگرچه توضیح علیرضا هم کافی و جامع بود.
×
×
  • اضافه کردن...